Nedenfor finner dere spørsmål og svar på ofte stilte spørsmål i forbindelse med skader. Det er en god del spørsmål som kunder lurer på når de skal levere bilen inn til reparasjon. Det er også en del spørsmål som kunder lurer på etter at bilen er ferdig fra reparasjon og klar til levering.
Det første du alltid gjør etter en skade er å fylle ut skademeldingskjema. Dette gjøres uansett om motpart sier han vil betale det selv (dette for å ha en sikkerhet hvis motpart likevel ikke vil gjøre opp for seg). Ta kontakt med ditt forsikringsselskap og få et skadenummer. Deretter kommer du til oss med skadenummer og bil. Herfra ordner vi resten med evt. leiebil, delebestilling, taksering.
Vi reparerer skader på alle bilmerker, vi har også fast avtale med flere merkeforhandlere for utbedring av skader. Vi bruker originale deler på bilen din og utfører arbeidet etter bilfabrikkens spesifikasjoner . Dette medfører at det ikke blir noe endringer på garantiene på bilen. I tilegg har vi en egen skriftlig kvalitetsgaranti som du kan få med etter utført arbeid.
Dere fyller ut alt på side 1 med en enkel skisse av skadeforløpet.Husk at begge må skrive hver sin ”supplerende opplysninger” side 4 og 5 med underskrift. Vi kan også være behjelpelig med utfylling av skjemaet!
Etter reparasjon skal bilen være like bra som før uhellet. Dette kan du få en skriftlig garanti på hvor vi kvalitets garanterer arbeidet vårt . I praksis vil dette si at det reparerte skadestedet ikke skal være noe forringet i forhold til resten av bilen.
Dette kan du få en skriftlig garanti på hvor vi kvalitets garanterer arbeidet vårt . I praksis vil dette si at det reparerte skadestedet ikke skal være noe forringet i forhold til resten av bilen.
Bilen kan vaskes etter at den kommer tilbake fra lakkering. Det er verdt å merke seg at man bør unngå maskinvask den første tiden. Unngå også sterke stoffer den første tiden.
Dersom skaden skal dekkes av forsikringselskapet må selskapet kontaktes. Skademelding må fylles ut og skadenummer opprettes av forsikringsselskapet. Dersom skade ikke skal gå via forsikringssleskap kan dere ta direkte kontakt med Storgaten Bilskade.
Storgaten Bilskade utbedrer skader for alle forsikringsselskaper. Vi bruker bare deler som er orginale og utfører reparasjonen etter forskrifter fra bilfabrikken. Dette er med på sikre at du har best mulig garanti for jobben som er blitt utført.
Vi kan ordne leiebil for deg. Når du leverer bilen kan vi ordne det slik at leiebil står klar og venter på deg.
Vi er er tilknyttet et taksering system som gjør at vi takserer alle skader for alle forsikringselskaper.
Vi kan lage et pristilbud på arbeidet som skal utføres. Dette gjøres ved at du kommer til vårt verksted, vi noterer ned hva som skal gjøres, tar noen bilder ( tar 15 min.) så får du pristilbudet på e-mail eller i posten. Du kan også benytte egen side på dette ( se egen side) , ta noen bilder selv å sender oss. På privat skade kan vi tilpasse oss bedre ditt ønske om å få til en rimeligere løsning på reparasjonen , da vi noen tilfeller kan benytte oss av brukte deler, reparasjon i stedet for skifting eller andre løsninger som måtte være etter ditt behov.
Ved en reparasjon vil alle deler som er blitt berørt bli behandlet mot rust.
Etter en lakkering av bilen bør en ikke polere bilen med en gang. Vi anbefaler å vente en periode på 4-5 uker.